23 aug. 2011



Dagarna rullar på den ene efter den andre
tiden går alldeles för fort
ja jag vet att jag inte är ensam om att känna så :)


Här är det sej likt
(tror jag)


Väntar på ett samtal från läkaren i Värnamo men jag får allt vänta några dagar till men just nu önskar jag verkligen att den dagen vore här
Det måste bli lite ordning på torpet snart
det vrider sej och snurrar runt i maggen så in i baljan
och det känns faktiskt inte alls bra
Men kanske det blir bra i slutändan trots allt :)
Vikten fortsätter neråt
-23.8 kg har jag gjort hitintills
DET känns väldigt väldigt gott faktiskt :)
men pinsamt när inte folk känner igen mej längre
Har mött flera stycken nu som glor så ögonen nästan trillar ur
men det går la an :)
värre är det när dom säger " åh så fin du har blivit "
Hmmm
blivit ??????
vad fanken var jag innan då :(


fnissar högt nu faktiskt
för fin är inget jag nånsin har varit och kommer aldrig att bli heller :)
MEN
jag duger
precis sådan som jag är :)
och jag hoppas verkligen att ingen ser på mej som att jag är fin :(


Nåja
Ikväll har vi varit ute och åkt i en gammal ångbåt som heter Boxholm 2.an
den går här i våran stora sjö som heter Sommen
bilderna har jag inte lagt in i min dator ännu men det kanske kommer efter dom här raderna


I morgon är det valpkurs igen och jag har nyss ringt äldste brodern och bokat bilskjuts med han för våran bil är inlämnad hela långa veckan för någon "idiot" körde på oss och smet så det blir ett litet kostsamt kalas för oss :(
På torsdag börjar en kurs med foto som jag anmält oss till
jag tror det kursen går ut på att lära sej sin kamera
och eftersom jag inte klarar av att gå iväg ensam på sånt så anmälde jag gubben min oxå :)
fast jag fick den här kursen i julklapp :)
Men jag har anmält mej till en photoshopKurs i höst men om jag sen kommer iväg på den återstår att se
det löser sej väl kanske den kvällen :)


På fredag är det slut på lugnet här hemma en vecka framöver för då kommer lillkompisen igen och hon har semester nästa vecka för hon vill absolut inte missa Adelövs Marknad en gång till och det riskerade hon att göra om hon inte tog semester hela veckan så nästa torsdag är det alltså dax att gå och trängas bland folk igen
vad gör man inte för en lillkompis :)
självklart följer jag med henne även om jag inte gillar folkmängder
men någon måste ju hålla reda på henne även att risken är stor att hon verkligen försvinner i mängden
Det kan ta mej tusan inte vara lätt att bara vara 114 cm


Nu måste jag nog ta hand om två skällande dogs här som gör allt för att få mattes uppmärksamhet ikväll genom att ivrigt skälla :(
och jag blir snudd på tokig i huvudet för det skär som nålar när dom drar igång :(


Må gott Folkens
Hälsar Gnuttisen med en varm kram (eller två)

1 kommentar:

  1. Vad du är duktig som strävat så efter operationen. Duktiga du !! Du tänk rätt när folk säjer du blivit fin. Ta det inte bokstavligt. Dom menar så klart inte att du inte var fin förut. Man säjer gärna så när man ser vilken förändring du gått igenom. VAD FIN DU ÄR GNUTTEN :-)))
    Vad mysig att göra en båttur så där.
    Kommer att bli kul med fotokursen ska du se.Tänk vad mycket ni ska lära er om era kameror nu. Å så fina bilder vi ska få njuta av.
    Ja du nu har vi tagit oss genom ännu en jobbig dag. Men det känns bra nu. Det blev en vacker begravning.
    Ha det nu så jättegott och hoppas ni inte blev allt för våta i kväll på hundkursen,
    Hälsa "lillkompisen" från oss när hon kommer.
    Ha det så gott ni hos er nu.
    Kramar OM gör vI

    SvaraRadera