22 sep. 2011

Oj

hostilllihosthost


Ja igår var jag ju i Värnamo flera timmar och fick ju dricka sån där äcklig konstrastvätska i 2 timmar innan röntgen
och till råga på eländet behövde dom sätta en nål för att ge mej kontrast i blodbanan
tur för hon som stack mej att hon prickade rätt första gången :)
Röntgen visade att det är ett brock ovanför där dom har lagt tarmen och om dom ska operera bort det så blir det en stor operation eftersom dom måste lägga ett snitt längst upp och neråt ca: 4 cm nedanför navlen
suck
det känns nästan lite som om han tänker obducera mej ju :(
jag é ju för tusan inte dö än :(


Nåja
Efter timmarna i Värnamo styrde jag kosan mot Ullared :)
shoppa loss lite stod på mina näthinnor :) :)
skitkuligt tyckte jag
men min plånbok och jag hade inte samma åsikt den här gången :(
tragiskt som sjutton ska ni veta :(
Nåja
jag behöver ju ingen mat så jag unnade mej lite i alla fall :)
*BLINK*


Idag var vi hos min mellanbrorsa ett par timmar
Hade inte tänkt gå dit alls idag eftersom vi ska samlas och fira honom den 9 oktober och jag hade ingen tanke på att han satt ensam allena
Pratade med han på förmiddagen och då var allt frid och fröjd :)
efter 1½ timma ringde han och vi snackade en stund och jag förstod att han var ensam.. och så frågade han om thomas var på väg till han för att hämta tidningen varpå jag svarade Nej han orkar inte det idag för han är så attans förkyld
varpå min bror hävde ur sej något och la på luren i örat på mej
och snabbt som sjutton ringde jag upp han och förklarade med bestämd röst " Hörrödudu när du snackar med mej får du allt försöka bete dej som folk för jag orkar inte med att du ska strula nu igen å innan jag lägger på så ska du ha klart för dej att idag ger du blanka fanken i alkoholen för du har ingen susning om vem som dyker upp hos dej idag och då ska du ta mej sjutton inte lukta fan"
Han blev stum i andra änden
drog en djup suck och svarade mej OK
jag sa då bara Nu lägger vi på luren och du får ha en bra 60 årsdag...


Efter en stund här började jag fundera och känna hans panik inom mej
Hans 60 års dag och där sitter han ensam allena
Det här är säkert hans sista födelsedag till råga på eländet
så jag sa till Thomas
" är vi pigga nog att slå in hans paket 
åka iväg och köpa blommor
och vara hos honom några timmar"
jadå det fixar vi fick jag till svar :)
Jag ringde så upp min bror igen
och sa till honom att nu kommer vi strax ner till dej :)
Jag riktigt kände hans glädje och kunde nästan se honom skina som sola :)
jag berättade bara att vi skulle fixa en blomma men vi är hos dej inom 20 minuter :)
ni behöver inte köpa nån blomma sa han men det är roligt att ni kommer en stund :)
Vi köpte en läcker Flamingo till honom och han blev så himla glad så tårarna trillade nerför kinderna på honom
och så tog jag fram 4 paket och överräckte dom och då brast han i gråt
Min älskade mellanbrorsa blev så glad och så rörd över att få dessa paket
att få vara mittpunkten för en dag
att inte få sträcka ut handen och ta den där flaskan eller burken :) 
ja det kändes nog tufft för honom
Men han fick ju röka trots att jag höll på å spy :)
Men han lät bli alkoholen hela tiden vi var där och jag tror inte han drack något efteråt heller :)
Men förstår ni hur jäkla ont det gör inom mej att se sin egen älskade bror vara så fast i alkoholens klor :)
alkoholen kan ställa till ett rent helvete för somliga av oss
och själv har jag oxå varit där och jag var kraftigt söndersupen Men med trogna vänner som alltid fanns där för mej så lyckades jag bryta...  Inte ens läkarna trodde jag skulle klara en brytning med alkoholen och piller
Men där började nog Gnutts resa mot framtiden tror jag :)
Men utan mina vänner hade jag aldrig lyckats....
Jag hade ju supit sönder både lever, njurar och bukspottskörteln men av detta syndes inte ett spår efter en tid ....
Ja käre nån...............
ju mer jag berättar här om mej själv ju mer vaknar känslan av att vilja skriva en bok och berätta för andra hur mitt liv har varit och hur det faktiskt kan vända från det djupaste mörker ....till något bra........


Men den riktiga glädjen över den här dagen 21 september 2011
är ändå att min bror fick en bra dag och han visade vilken glädje han kände :)
Jag blickar upp mot Himlen och säger till mamma
" mamma jag fixade det här idag och jag hoppas hoppas  h o p p a s
HOPPAS  H O P P A S att det ska bli många braiga dagar framöver för honom" 
jag vill våga hoppas
jag vill våga tro
på något bättre
även för honom :)
och eftersom jag själv gått igenom samma helvete vet jag vad jag pratar om Men jag kan inte sluta dricka för honom men jag kan däremot finnas till hands alltid för han och det kommer jag att göra :) oavsett vad som händer egentligen
jag skulle aldrig kunna överge min brorsa
aldrig
a l d r i g
ALDRIG.............
Den här brodern och jag är oerhört lika
i sättet
i utseendet
vi känner inom oss när den andre inte mår bra
vi tycker oftast likadant
vi har samma humör och det bådar inte alltid gott faktiskt...
Men jag är den som vill
jag är den som vågar tro på en framtid
för oss båda


Ja den dagen han inte finns längre så är halva Gnuttis oxå borta :(


Nu ska hon i alla fall knapra i sej ett knäckis och sen försöka kollar närmare på kuddarna :)


Kram Gnuttis


pss....


Måste bara säga en sak...........................
vare sej ni menar allvar eller skämtar med mej på någon sajt eller något forum så uppmana mej aldrig att dricka något som är alkohol i är ni snälla...
ni känner inte mej och vet inte vilken skada det gör...
men nu har jag berättat lite så snälla ni respektera mej för den jag är och inte för den jag borde vara....





5 kommentarer:

  1. SJÄLVKLART har du min respekt...inga skämt om alkohol nu när jag vet varför!!! Respekt också för att du berättade...inget är så svårt som att lämna ut sig själv till "publicum". Respekt också för att du tog dig ur det eländet som det innebär att vara alkoholist. Jag bugar mig i vördnad för det krävs en särskild inre styrka för att klara det du har klarat..även om du också hade stöd. Men utan din egen vilja hade det inte gått. STOR RESPEKT till dig maj dear!
    Brorsan är ju brorsan oavsett hans problem..den dagen han inte finns längre så VET du att du gjorde så gott du kunde för honom. Stort att ni åkte till honom...det var nog guld värt för honom. Så det blir en op till för dig nu då? Attans att det hade blivit ett bråck:(...va bra att du shoppade loss lite. Man kan behöva muntra upp sig lite ibland. Ha en skön helg Gnutten. Kram

    SvaraRadera
  2. Idag var det mindre roligt här när jag snackade med han i luren och han bad min man köra ut han på stan för han har svårt att gå :(
    jag svarade visst kan han köra ut dej på stan OM du inte ska till bolagen för det ställer han inte på...
    Jo jag ska till bolaget sa han ok sa jag då får du ta dej ut själv.... varpå jag fick luren i örat igen :( :(

    SvaraRadera
  3. Inte lätt du...men han menar inget illa innerst inne.
    Ang svettningar så har jag hållt på i 7 år nu..och jag ser inget slut på eländet :(...trösten är att fler har det. Jag vägrar oxå att ta nåt mot det så jag får kanske skylla mig själv ;)/Babbi

    SvaraRadera
  4. Jadu Babbi det är inget vidare med vallvågorna precis--- Hoppas det snart ger med sej på dej :)

    SvaraRadera
  5. Stackars Dig som fick dricka kontrastvätskan. Inte kul. Rörande att läsa dom hur ni uppvaktade brorsan. Kan förstå att han blev glad.

    SvaraRadera