5 sep. 2011

stolta Gnuttisen

Godafton gott folk :)
jag har lite svårt med det här med bloggen jag ju :(
antingen blir det mycket annars inget alls
Lagom är aldrig anträffbar ju


En hel del händer runt omkring och mkt mkt känslor har varit i omlopp
och jag har varit på väg ge upp hela konkarongen
En våg av oro ångest panik dumping och allt annat helvetiskt som finns ramlade över mej i fredags och jag lovar det var den jobbigaste dagen på många år :(
hellre dör jag alltså än pinar mej igenom sånt helvete en gång till :/
så nu hoppas jag känslor och allt håller sej inom rimliga gränser.
Som alltid allas våran Tina guld värd må jag säga :)
är glad över att jag lyckades få iväg ett sms där på fredagskvällen när jag grät som mest...


Nåja den natten sov jag högst 1 timma sen var det att vrida sej i bingen ett par timmar till innan vi skulle upp vid 4 tiden
Men upp kom jag och iväg kom jag oxå :)
Men jag som alltid brukar köra bilen gjorde bara iordning framsätet på passagerarsidan till Lillkompisen sen satte jag mej därbak med dogsen :)
efter 1 mil frågade jag om kameran
den stod kvar hemma i hallen
jaha ja den ville nog vila från ägaren någon dag :)


Sen tror jag det var nyttigt att bara vara där på utställningen utan att känna pressen på foton eller att bli fotad :)


Men det var en glad Gnuttis som åkte hem igen ska ni veta :)
även att inte dogsen fick Exellent så blev det very good i alla fall :)
och att Gnuttisen klarade att ställa ut sina hundar själv kändes bara sååååååååå himla bra :)
att dra ett djupt andetag
sträcka på ryggen
och känna
fy sjutton vad jag är bra :)


bakom mej i ringen hade jag kvinnan som försökte blåsa mej med valpköpet i januari
och jag är så oändligt tacksam  över att det inte blev så som planerat :)
Då hade jag ju inte haft min lille Niloskrutt ju
Men det är mkt märkligt hur den kenneln kan få fortsätta
men tids nog så ............
Inte mitt problem längre och det är jag glad över :)
Jag har mina dogs och dom är jag så tacksam över :) :)


Förra lördagen var jag och filmade ett bröllop :)
Så stiliga var dom :)


Då kände jag mej oxå stolt men på ett annat sätt
Bruden för dagen var / är mitt äldsta syskonbarn
38 år är hon och 5 barnsmamma och på väg är hennes första barnbarn
Ja det ska börjas i tid sägs det ju :)
Nu är det bara att hoppas på att allt går vägen och att d
et blir bra för barnets föräldrar trots att dom är så unga...


Jag önskar det här brudparet all lycka må jag säga
Jag beundrar dom som tog klivet till man och hustru efter att ha varit tillsammans i 12 år och fått 3 flickor :)
När dom dansade bröllopsdansen kunde jag inte hålla mina tårar tillbaka längre
Det var så underbart att se detta lyckliga brudpar så mina tårar kändes så otroligt befriande :)


Och vågen den fortsätter att peka på minus :)
Nu är det 25.2 kg som jag har tappat :)
häftigt är det men hjärnkontoret hänger lixom inte med alls längre


I lördagskväll när jag skulle ut med dogsen tog jag fram en munkjacka
och den var galet förstor
så jag tog fram nästa munkjacka
som oxå den var för stor
Märklig tyckte jag för dom var ju nyss rentvättade och nystrukna
så tog jag fram den tredje munkjackan som oxå var för stor
då kände jag att jag tappade hakan
och utbrast högt
varför är alla mina kläder så attans stora nu igen.....
Ja just det ja....
Munkjacka nr: 4 var oxå på tok för stor och den hade jag inte ens tagit bort prislappen på...
En kompis åkte till Ullared på söndagen och hon inhandlade 3 nya munkjackor till mej :) :)


Men
på onsdag är det jag som drar iväg till Ullared själv för att inhandla lite nya kläder som passar min kropp :)
Gnuttisen har krympt ganska rejält ska ni veta så hon måste än en gång förnya sina garderober :) :)


Idag mätte jag mej faktiskt
det händer inte alltför ofta precis
men så bläddrade jag tillbaka till första gången jag mätte mej
Men herreminge :)
30 cm mindre i midjan
27 cm mindre över rumpan
och dessutom 30 kg lättare :) :)


Inte undra på jag känner mej lättare nu ju :)
jag rör mej lättare och jag traskar på snabbt som sjutton
från att ha noll kondition och en promenix som då tog mej 2 timmar tar idag bara 17 minuter :) :)


Fattar ni att jag är stolt över mej själv eller :) :)
Dessutom har jag snart varit RÖKFRI i 7 månader :) :)


Nu ska jag strax hoppa i säng :)
i morgon kommunmöte här hemma ju vilket jag inte ser fram emot Men det löser sej nog den sekunden...


Kramisen från Gnuttis





























2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder minsann. Ja Tina är en klippa och skön att ha till hands när man behöver lätta på "trycket" :) Oj vad du har tappat av dig själv, Grattis till det. Då har du anledning att shoppa loss på lite kläder nu då :D..najs! Jodå...Larsa är alltid hemma men han är väluppfostard min lilla gosse...UTOM NÄR DET GÄLLER VÄXTER FÖR DÅ ÄR HAN FÖR DJEFLIG...men jag lavvar honom ändå. Ja kösste han från dej ;D...Kramen.

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder du tog på bröllopet. Inte så ofta man är på bröllop du :-) Jag är glad om du tycker jag kan vara till hjälp men det var ändå du som klarade av allt som jag sa du skulle klara med glans :-) Du ska tro på dej själv <3. Du är helt suverän som klarat dej från ciggen och klarat gå ner så mycket. Ha det nu så himla bra på Ullared i morgon. Hoppas du hittar nått snyggt nu. Hälsa T och kompisen Kramar OM er gör Tina

    SvaraRadera