11 jan. 2012

5 år

5 år har nu gått sedan min älskade lilla mamma lämnade oss för en skönare värld
5 år!!!!!!!!
fattar nada av vart åren har tagit vägen
Vad har hänt sedan dess egentligen
ja inte så värst mycket tror jag


fast å andra sidan är mitt minne ganska kort så jag minns inte så mycket av vad som hänt
mer än förra året såklart för det är ett år jag troligen aldrig kommer att glömma


på både gott och ont


I morse när jag klev ur sängen och hade vart på tjotaheiti bestämde jag mej för att ta tjuren i hornen och ställa mej på vågen
jag kände jag var tvungen få veta hur mycket jag har gått upp sista veckorna
Men döm om min förvåning när jag istället vägde ½ kg mindre än vad jag gjort sedan början av november -2011
då jag har pendlat mellan 66.6 och 67.3 kg
och nu visade vågen på först 65.9 för att snabbt hoppa upp till 66.1 kg
Jag tackar absolut inte nej till gå ner till ca: 60 kg
ska det bli mitt nästa mål kanske ?
eller ska jag stanna där jag är nu ?
ja det tål att tänkas på ( tror jag )
egentligen är jag nöjd och mer än tacksam över att jag gått ner så mycket som jag gjort
och det är dom anorektiska tankarna som driver på nu tror jag
Men idag har jag faktiskt lyckats hålla mej till att äta ca varannan timma trots att jag inte varit hungrig
men nu är jag vrålhungrig och "hittade" en mintstång i skåpet :)
sugen på salt som tusan är jag oxå
Men snart väntar sängen och jag hoppas få sova bättre inatt än vad jag gjorde förra natten


Idag är det 11 månader sedan jag tog en paus från rökningen :)
jisses
11 månader !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


sikken karaktär Gnuttisen har alltså :) :)


bara 1 månad kvar.........................................................   


Var uppe på graven förut och tände ljus och på vägen hem stannade jag till på Kapp Ahl
där hittade jag en skjorta i den stl jag har nu 
har varit på jakt efter den för den som är samma fast i en annan färg är lixom för stor nu
Hittade även ett par bruna jeans :)
Bra pris var det oxå
Bara 100 kronor / plagget :) :)


Nu ska jag se till att få ett möte med John Blund snart
och i morgon är en helt annan dag


Då blir min äldste brorsa Pensionär :) :)


Natti natti
hälsar Gnuttisen med en kram





3 kommentarer:

  1. Vikten hänger ju lite ihop med hur lång man är också...du är väl knappast lång som en stör eller...?

    SvaraRadera
  2. Om jag får tycka så tycker jag din vikt ska vara ungefär där den är nu. Kom ihåg att om du tappar för mycket i vikt så påverkar det ditt åldrande. Å det vill du inte :-)))
    Ja du visst saknar vi våra kära men vi vill ju inte dom ska leva det liv dom hade det sista. Dom har det bättre nu.
    Tack för kommentaren på bloggen. Du är go du :-) Tror inte att min blogg uppdaterar som den ska. För jag ser hos mina vänner att den gamla bloggen ligger kvar. Men så har det var förr och det brukar rätta sej.
    Ha det bra hos ER nu. Kramar OM gör VI

    SvaraRadera