16 maj 2011

ingen förändring precis

Undrar jag om den här änden med förskräckelsen någonsin kommer att ta slut
Jag ångrar mej så vansinnigt mycket som gjorde den här operationen men det är ju lite sent nu trots allt
hade jag fått veta att man kan få så här snablar ont efteråt hade jag definitivt backat ur direkt
utan tvekan alltså
Igår skulle Thomas ta ett par bilder på mej så jag har något att jämföra med om ett tag 
Bilderna tog han oxå och det var det jäkligaste jag skådat 
feta äckel bitchiga Gnutt 
just då ångrade jag mej inte att jag opat mej utan hoppas nu bara på att det här onda ska försvinna 
men frågan är ju lixom vad tusan är det som gör så nedrans ont i magen då ?????
Sköterskan och Dietisten i Värnamo skulle ringa mej under dagen ( tror jag )
när jag pratade med dom i slutet av förra veckan bad dom mej kolla upp med distriktssköterskorna här i stan om någon av dom kan det här med mat ordentligt som jag skulle kunna tänka mej att ha kontakt med och få hjälp utav. 
sagt och gjort
Gnutten åkte ner till distriktet för att kolla in dom
men jag blev så jäkla illa bemött med orden att det är ingen av oss på distriktet som kan sånt här så det får du allt klara ut sjäv
jag bad om ursäkt att jag störde och gick med raska steg därifrån igen
fast besluten att aldrig mer sätta min fot där på mottagningen
Nåja Tranås vårdcentrum är mer än känt för sitt sätt att bemöta oss patienter.


I lördags morse gick vi upp kl. 05 här för vi hade bestämt oss för att åka till en Inofficiell utställning med både Youki och Danilo 
Lite skrattretande tyckte jag för det var endast 4 taxar 
det var en korthårig 10 månaders taxtik och en strävhårig taxtik på 2½ år
och så våra då en långhårs valp och en vuxen långhårig
Men våra båda fick fina rosetter och dom fick bra utlåtanden vid sina respektive bedömningar










Hade inte domaren gillat våra hundar hade dom varken fått bra kritik eller gått vidare till finalen



Youki kom där på 3.dje plats och Danilo ihop med 6 andra valpar åkte ur. Där gillade inte domaren taxar överhuvudtaget utan det var bara större valpar som fick vara med och tävla 
Den 11 juni är det en stor utställning utanför Eksjö som jag jättegärna skulle vilja åka på men jag känner att jag fixar inte det 
vi behöver en officiell utställning på Youki med bra kritik nämligen eftersom det ska ingå ihop med alla viltspåren om han kommer på Första plats där.
Ikväll är det dags för Youki att göra sitt Anlagstest för en domare nämligen i viltspår.
Känns lite pirrigt måste jag säga men jag litar helt på Youki och klarar han det blir vi jätteglada men klarar han det inte så gör vi ett nytt försök framöver bara :)
Han är samma goe underbare lille taxkille ändå :) :)


Igår var vi ute och åkte en sväng och hamnade ute i urskogen
det var ganska häftigt måste jag säga men som sagt så har jag panik för skogar men en liten promenix där blev det ändå :)


Nu ska jag nog försöka få i mej någon frukost här


Kram Gnuttisen 

1 kommentar:

  1. Nu vet jag ju vad du gör i dag å önskar dej all lycka som finns. Nu kommer dom att fixa så du kommer att mår bra så småningom ska du se. Hoppas ni kom iväg tidigt i dag så du får mycket gjort. Ja vi pratades ju vid i går så du vet hur jag tänker.
    Jättegoa hundar ni har Gnutt. Dom är till stor glädje i livet förstår jag.
    Nu ska jag göra mej klar jag också för att ge mej iväg ut till mor.
    Vi hörs snart igen.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera