22 maj 2011

nu har jag varit en sväng in till lasarettet igen men inte sjutton blev jag klokare för det
tarmen har vuxit fast men dom vågar inte öppna mej igen för att försöka frigöra den för risken är så stor att dom gör flera hål i den och då blir det katastrof och det klarar jag men väldigt bra utan
Någon av läkarna sa något i stil med " är du medveten om att ditt liv förkortas väldigt mycket när du inte kan äta och dricka" varpå jag svarade " ja det förstår jag oxå men jag får väl göra det bästa av det så länge mitt liv varar då"
hur tusan kan man som läkare stå och säga så när jag blev inringd av dom för att röntgen visade att det inte var som det skulle i magen
Men nu fullkomligt skiter jag i dom och jag ska verkligen försöka leva mitt liv på bästa sätt den tiden som är kvar :)
fast ågren susar i kroppen :(
Nåja....................
Idag har jag lyckats ta mej ut på två lite längre promenixer med dogsen Egentligen inte så långa men för mej var dom det
kamerorna i ena handen och dogsen i den andra :)
vädret var ju soligt och varmt och faktiskt så njöt jag ganska mycket när vi gick nere i Ekmarksparken där vi fotade lite
och senare på kvällen tog vi den andra backen nerför här och fotade lite annat smått och gott
Andra backen ???  Ja här är bara backar ju och nerför går väl an men uppför är lite värre just nu Men det ska jag väl snart ha tränat upp mej igen :) (hoppas jag )
Ikväll lyckades jag faktiskt tugga i mej 1 helt knäckebröd med en ostaskiva på och nyss har jag ätit en bit melon men känner hur det bullrar rejält och jag mår rätt illa igen :(
Kanske dax att försöka krypa i säng snart eftersom jag hela tiden är så dödens trött och uret är ju trots allt 23.30 och förhoppningsvis kommer det en morgondag och då ska det vara arbetsplatsträff här hemma kl 11 eftersom Lotta ska försöka börja jobba igen lite smått och vi båda måste bli informerade om varandras tillstånd, det har ju lixom hänt så otroligt mycket den här våren då hon har varit sjukskriven.
Så får hon ju träffa lillen för första gången och det vet jag att hon längtar efter Men den som kommer bli lyckligast är nog säkert Youkiboy :)
han älskar verkligen sin L8 :)
Ja ni som inte känner mej undrar sikkert varför det ska vara arbetsplatsträff i mitt hem Men ni får fortsätta undra över detta tills jag orkar förklara lite bättre :)
Här nedan kommer lite bilder från dagens promenixer :)


























Natti natti nu ska jag lägga mej och lyssna på regnets smatter



3 kommentarer:

  1. Å vad jag önskar dom skulle kunna få ordning på din mage snart. Men dom verkar ju inte bry sej. Konstigt tycker jag. Så gott att Lotta kommer tillbaka nu då. Det måste kännas tryggt. Så himla fina bilder du tar vännen. Det är ju jättesvårt att ta närbilder ju. Eller macro som det ju heter :-) Önskar så att du ska kunna få må bra igen. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  2. Tack Tina men närbilder är faktiskt inte så svårt att ta ju :) din kamera måste oxå fixa det på ett bra sätt
    kram

    SvaraRadera
  3. Hallå i stugan
    Supermycket tack för dina jättegoa ord om min sida och mina bilder
    Dina bilder är ju helt suveräna.
    Du är superduktig med kameran macrofoton är inte det enklaste och det fixar du med glans.
    Hoppas att de kommer på något med din mage för det är ett elände att ha en som inte funkar.
    jag vet.
    Ha det så gott det går och mysig kväll på dig.
    Kramizzzz

    SvaraRadera