14 juni 2011

bla bla bla.....

Ja här är jag inte för ofta precis :)
kanske lugnast så ju :) :)
jag är som sagt ingen bloggare 


Vädret är som i övriga landet kan jag tänka mej :)
blåsigt/regnigt/åskigt/soligt omvartannat
men åsk(O)vädret vi hade förra tisdagen och i torsdags slog nog rekord
det var bland det häftigaste jag skådat när det gäller blixtar
Det blixtrade ju oavbrutet i ca 3 timmar och jag satt hos frissan och var så otroligt imponerad (inte av henne) medans den andra kunden var nästan förskräckt (arma tanten)


Magen är som vanligt
men förhoppningsvis blir det bättre och bättre vad tiden lider
äter gör jag om man nu kan kalla ca 2 msk för att äta
men vikten rasar inte i alla fall och det är det viktigaste (enligt läkaren)
Om operationen ska anses som lyckad för min del ska jag gå ner 20 kg på 1 år och jag opades den 27 april och har inte så värst mycket kvar nu till 20 kg men mitt mål på 1 år får nog bli mycket mer 
OM jag lyckas gå ner sammanlagt 40 kg kan jag nog känna mej nöjd :)


Badat ute har jag   n ä s t a n   gjort nu 
till saken hör att jag inte hade badgrejer med mej
annars hade jag nog plaskat i jag oxå precis som dogsen :)
jag tycker det är helt underbart gött å blöta fläsket ju :)
men jag får kanske vänta tills vi drar iväg på semester istället för som det verkar nu så har vi ju bara regn att vänta oss :(
och det dröjer en stund till innan vi kommer iväg på semester oxå :)
men tids nog så......


Inväntar samtal från spårdomaren för att få en ny tid att göra anlagsprovet igen och då hoppas jag verkligen inte att det har passerat förbi något vilt stunden innan...
Annars är vi på viltspår med båda dogsen varje tisdag och dom tycker det är så roligt men jag undrar jag om inte lillfizen har hjärnspöken han oxå :)
Han är verkligen speciell denne lille lillfiz
han är så otroligt tillgiven och det är ju rätt mysigt men mot storfizen är han inte så snäll för han snor allt från honom :( Tuggben som leksaker och snäll som storfizen är så får ju lillfizen göra så...
Vad gör man ?????
Ja det är ju ingen som följer min blogg så några råd kan jag ju inte få precis :(


Nu måste jag nog ila ut i köket och fixa mej en knäckis


Ha det gott


//Gnuttis








1 kommentar:

  1. Vadå ??? Räknas inte jag som följare ? :-) Du får berätta för dina vänner att du har en blogg igen har jag ju sagt. Nä några råd när det gäller hundar det har jag ju inte då. Men är inte valpar så där ibland ?. Vill försöka bestämma. Gott att det går frammår med din magoperation. Det har allt varit attans så jobbigt det här du. Men di inte ska du gå ner 40 kilo då ser du ut som ett russin sen ju :-)))
    Såg att ni ska upp till vårt vackra Bohuslän. Förstår er att ni drar hit upp. Gillar man bada så finns det chans till det hur mycket som helst du :-) Vi har nästan inte haft nån åska här och det är jag verkligen glad för . Gillar inte åskan. Ha det nu så gott hos er ALLA fyra :-)) opps.... fem menar jag Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera