14 sep. 2011

Hemska blåst

Suck vilken bedrövlig blåst det är :(
lillen har inget begrepp om tiden precis för han har hållt på att voffa sen vi kom hem vid 21 tiden
stackars mina grannar :(
får jag inte klagomål nu så får jag det nog aldrig 


Jag är fullt kapabel att lämna bort han alltså :(
innan han blir min död :(


Nåja..............
Dagen har passerat och Youki har fyllt 3 år
lite paketisar fick han allt trots att lillen snodde dom av han
Tycker faktiskt lite synd om Youki och han är så jäkla snäll så han säger ju inte ifrån heller....
Kanske är det matte som lider mest av situationen med en 8 månaders halvvuxen dog som måste lida av dubbelADHD
I hjärtat är jag väldigt orolig för att situationen blir ohållbar
och jag är oxå orolig för att något inte stämmer med han
hoppas min oro ger sej .....


Vi var på förmiddagen i skogen och hade kurs på viltspår i alla fall och för första gången gick jag spåret med Youki så fick hussemannen gå med Nilo
och det gick rasandes bra :)
Efter spårningen tog jag en runda och plockade lite trattisar igen :)
Det är helt underbart att orka vara ute och röra på sej i skog och mark
det stärker självförtroendet rejält för varje gång jag varit ute ju :)
Men jag önskar jag kunde tappa några kg till men nu verkar vågen ha fått spelet precis
eller är det kroppen som fått det kanske
skit samma
jag går inte ner nu i alla fall :(
Ändå är jeansen jag köpte för 1 vecka sedan för stora...
Hmmmm


Ikväll har vi varit på sångövning igen i kyrkan
det är jätteroligt att ha kommit igång med det igen efter några års uppehåll
Bara steget att våga gå dit känns väldigt bra


Ni som inte känner mej så ligger det till så att jag har knappt inte gått utanför dörren innan på grund av rädsla och panik
det mesta jag gör utanför mina dörrar är nytt för mej...
Ja jag har missat massor i mitt liv men det är nog inte för sent för att försöka ta igen det :) :)


Nu ska jag ta tjuren i hornen och försöka lägga mej


BABBI  !!!!!!!!!!!!!  Tack snälla du för hjälpen med min blogg :)
du är så himla duktig :)


Kramen lämnar jag efter mej här och den som vill ha den tar den medans ni andra struntar i det :)


/Gnuttis












2 kommentarer:

  1. Panikångest? Jag har en jobbarkompis som lider av det...hon brukar söka upp mig på jobbet när det kommer, för där kan hon dra sig undan när det blir för mycket. Strongt av dig att försöka ta itu med livet utanför dörren :) Kramen..

    SvaraRadera
  2. Du är så himla duktig Gnutten :-)Du har gjort stora förändringar i ditt liv senaste åren. Du vet jag hejar på dej allt jag kan. Du det blir nog så med vikten att det där raset är gjort och nu går det lite långsammare. Men det tror jag du ska vara glad åt.
    Du den lille doggen är valp ett tag till och kommer nog att vara tärande kan jag tro ibland.
    Säkert inget fel på han. Fina bilder :-)
    Kul att du tagit upp sången igen. Jag har ju hört din ljuva stämma och den var vacker :-)
    Så jättefint du har det på din sida. Hjälp av vår kära Babbi förstår jag. Du hon är så himla snäll och go den tjejen :-)
    Skickar nu den kraft jag kan avvara och hoppas du ska få må bra
    och komma ut i skogen mycket :-)
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera